ویدانه لودینگ

شجریان، استاد آواز ایران درگذشت

۳۴۲  بازدید . زمان انتشار:   سال ۱۳۹۹

0اشتراک گذاری
آیتونز

آیتونز

3.1 هزار  ویدیو  .  1.6 میلیون  بازدید

آیتونز اولین باشید در موسیقی در...

محمدرضا شجریان متولد یکم مهرماه 1319 به دنیا آمد و امروز در سن 80 دارفانی را وداع گفت.وی نامزد ۲ جایزه گرمی ، پرآوازه‌ترین هنرمند موسیقی اصیل ایرانی، یکی از مهم‌ترین هنرمندان موسیقی جهان و یکی از ۵۰ صدای برتر جهان بود.

از فرزندان محمدرضا شجریان، همایون و مژگان در زمینهٔ موسیقی فعالیت دارند.

خواندن را از کودکی بآغاز کرد. با توجه به استعداد و صدای خوبش، تحت تعلیم پدر، که خود قاری قرآن بود، مشغول به پرورش صدای خویش شد.دعای ربنا، معروف‌ترین تلاوت قرآنیِ محمدرضا شجریان است ا،ین اثر را سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری به عنوان اثر ملی ثبت کرده‌است.

محمدرضا شجریان در پیام ویدئویی برای تبریک نوروز ۱۳۹۵ با چهره‌ای دگرگونه و موهای بسیار کوتاه حاضر شد. برخی سایت‌ها از ابتلای او به سرطان کلیه خبر دادند و گفت : " با یک میهمان ۱۵ ساله‌ای سال‌هاست که آشنا هستم و دوست شدیم با همدیگر و الآن هم من به خاطر همان اینجا ایستاده‌ام و طبق دستور ایشان موهای سرم را هم کوتاه کردم و بچهٔ حرف‌گوش‌کنی شدم و چند وقت دیگر هم در این‌جا هستم"امروز ، این مهمان ناخوانده ، خسروی آواز ایران را با خود برد . محمدرضا شجریان درگذشت.آلبوم‌های موسیقی منتشرشده

برخی آلبوم‌های زیر، آثار مشترکی بین محمدرضا شجریان با شهرام ناظری یا همایون شجریان هستند. در بین این آثار آهنگ‌سازانی چون محمدرضا لطفی، پرویز مشکاتیان، حسین علیزاده و فرامرز پایور حضور دارند.

نظرات