ویدانه لودینگ

آسیب شناسی صریح و واقع بینانه مبارزه با فساد در جمهوری اسلامی: عزم جدی برای مبارزه با فساد وجود ندارد، چون...

۲ هزار  بازدید . زمان انتشار:   سال ۱۳۹۸

0اشتراک گذاری
سیاسی

سیاسی

20  ویدیو  .  25.6 هزار  بازدید

برنامه زاویه، شبکه 4، چهارشنبه 23 آبان 1398: دکترعلی صابری تولایی استادیار حقوق جزا و جرم شناسی دانشگاه امام صادق معتقد است: جرم فساد بیش از هر جرم دیگری با قانون و ساختار پیوند دارد. جرم فساد، بزه کاری پیوندیافته با قدرت سیاسی است. فساد خودش قانون می سازد. مجرم یقه سفید و مفسد اقتصادی انطباق پذیری بالایی با عرف و آداب اجتماعی دارد. هرچیزی که برای محترم شدن در اجتماع لازم دارد را دارد. مجرم یقه سفید عباداتش را کامل به جا می آورد. هیاتش به جا هست؛ یک دوست هیاتی پروپاقرص دارد. مجری مبارزه با فساد باید در نظر مردم باید بی طرف باشد هیچ انتسابی به هیچ حزب و دعوا و مناقشه سیاسی نباید داشته باشد. من هیچ وقت نمی توانم یک رقیب انتخاباتی و سیاسی را مجری مبارزه با فساد بدانم. حتی اگر عزم و نیتش باشد، او متهم به مجادله سیاسی و انتقام گیری و تسویه حساب می شود.

علت نبود عزم جدی برای مبارزه با فساد این است که ما، مشکل فساد را نفهمیده و نپذیرفته ایم. الویت مان مبارزه با فساد نیست. الویت مان{حفظ} آبروی نظام است.

با استجازه به شدت مخالفم، راهبرد درست برای مبارزه با فساد را از بین می برد. قاضی به متهم توپ و تشر می زند!استجازه اجازه پخش دادگاه را نداده. کسی که صداسیمای جمهوری اسلامی به او گفته مفسد اقتصادی است، کسی که قاضی به او توپ و تشر زده اگر هم بیگناه باشد می توانید اعلام بیگناهی کنید! نمی توانید! در این فرایند فرد قبل از محاکمه محکوم است. رییس قوه قضاییه اگر فردی را تبرئه شد می تواند جوابگوی خانواده اش باشد!

نظرات
ویدیوهای مشابه
پیشنهادی یافت نشد!