ویدانه لودینگ

ارتش سفالین چین،

۸۱۳  بازدید . زمان انتشار:   سال ۱۳۹۸

0اشتراک گذاری
دوربین

دوربین

1.3 هزار  ویدیو  .  898.9 هزار  بازدید

لشکر سفالین (Terracotta Army) یا ارتش سفالین چین، اشیای تدفینی و مجسمه سفالی هزاران سرباز مجهز در ابعاد واقعی است که به دوره پادشاهی چین شی هوان (Qin Shi Huang) تعلق دارند. کین شی هوانگ موسس سلسله کین (Qin) بود که توانست کشور چین را متحد کند و از سال ۲۲۱ تا ۲۰۷ پیش از میلاد به عنوان نخستین امپراتور چین بر این سرزمین حکمرانی کند.

ارتش سفالین چین، یکی از مهم ترین آثار به جا مانده از این پادشاه است و در شهر باستانی شی آن (Xi’an) قرار دارد. این ارتش سفالی پیکره هزاران سرباز چینی هستند که در کنار امپراتور به خاک سپرده شدند تا بر اساس باوری قدیمی، در جهانِ پس از مرگ، نگهبان معبد سلطنتی امپراتور باشند و او را از گزند دشمنانش حفظ کنند. این مقبره و اثر ارزشمند باستانی تا 2200 سال پس از مرگ این پادشاه، مخفی باقی مانده بود، تا اینکه در سال ۱۹۷۴ میلادی، کشاورزان چینی در استان شاآنشی، مقبره کین شی هوان و پاسداران معبد سلطنتی‌اش را کشف کردند. یکی از نکات حیرت انگیز درباره این ارتش، آن است که هیچکدام از این سربازان به یکدیگر شبیه نیستند و هر کدام، حکایت از هویتی جداگانه دارند.

اثر ارتش سفالین را می توان یکی از مهمترین و منحصر به فردترین یافته های باستان شناسان در سال های اخیر دانست. بر اساس آخرین بررسی ها و کاوش ها به جز 8000 سرباز سفالی، 130 کالسکه و 520 اسب نیز در این مقبره به چشم می خورند. خوبست بدانید که نام این اثر ارزشمند، در سال 1987 در میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.

نظرات