ویدانه لودینگ

معرفی فراری 499P

۱۴۳  بازدید . زمان انتشار:   سال ۱۴۰۱

0اشتراک گذاری
علم و فناوری / هوش مصنوعی

علم و فناوری / هوش مصنوعی

830  ویدیو  .  666.1 هزار  بازدید

فراری سرمایه‌گذاری سنگین برای حضور در مسابقات استقامت (WEC) را ادامه داده و سال ۲۰۲۳ به رقابت‌های World Endurance Championship بازخواهد گشت.

طی سال‌های اخیر، کلاس پرتوتایپ LMP1 و LMP2 با قهرمانی‌های متعدد پورشه و تویوتا در لمان و WEC همراه بود؛ درحالی‌که فراری برای این گروه از خودروها، محصولی نداشت و صرفا با مدل‌های ارتقا یافته از نسخه‌ی جاده‌ای مثل ۴۸۸، حضور در کلاس GT را تجربه کرد.از ۱۰ سال پیش تا کنون، موفقیت‌های فراری از مسابقات مشهور جهانی، مثل فرمول یک، لمان و WEC، چندان چشمگیر نیست. احتمالا به همین دلیل، خودرویی مخصوص رقابت در کلاس تازه‌تاسیس هایپرکار توسط فراری ساخته شده است تا برند پرافتخار ایتالیایی را به سکوهای اول موتوراسپرت بازگرداند.حرف P در ابتدای ۴۹۹P از واژه‌ی پروتوتایپ گرفته شده تا نشان دهد این خودرو، مخصوص مسابقه و مستقل از مدل‌های جاده‌ای ساخته شده است. عدد ۴۹۹ نیز، به حجم موتور ۳ لیتری براساس سانتی‌متر مکعب اشاره دارد.

پیشرانه‌ی V6 با زاویه‌ی ۱۲۰ درجه، معماری مشابه با موتور فراری ۲۹۶ GTB / GT3 دارد؛ اما رسانه‌های مختلف تاکید کرده‌اند که پیشرانه‌ی ۴۹۹P کاملا جدید و مخصوص مسابقات ساخته شده. دپارتمان موتوراسپرت فراری با نام کامل Ferrari Attivita Sportive GT sportscar racing با مدیریت فردیناندو کانیتزو، طراحی و تولید این خودرو را انجام داده است تا پیشرانه‌ای کوچک و سبک‌وزن و قدرتمند ساخته شو

نظرات
ویدیوهای مشابه
پیشنهادی یافت نشد!