ویدانه لودینگ

معرفی جیپ گرند چروکی جدید هیبریدی

۲۲۴  بازدید . زمان انتشار:   سال ۱۴۰۰

0اشتراک گذاری
علم و فناوری / هوش مصنوعی

علم و فناوری / هوش مصنوعی

831  ویدیو  .  671.5 هزار  بازدید

وقتی اوایل امسال جیپ از نسل جدید گرند چروکی در قالب نسخهٔ سه ردیفهٔ L پرده‌برداری کرد، می‌دانستیم که به‌زودی نسخهٔ دو ردیفهٔ آن‌هم از راه خواهد و حالا سرانجام این اتفاق رخ داده است. گرند چروکی دو ردیفه ظاهر تقریباً یکسانی با برادر سه ردیفهٔ خود دارد اما فاصلهٔ محوری آن با ۱۲۶ میلی‌متر کاهش به ۲,۹۶۴ میلی‌متر رسیده و برای اولین بار در تاریخ این نام باسابقه، قوای محرکهٔ هیبریدی هم برای آن ارائه شده است.

نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی این خودرو که گرند چروکی ۴xe نام دارد، از همان قوای محرکهٔ رانگلر ۴xe پلاگین‌هیبریدی استفاده می‌کند که از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری بنزینی توربو به همراه دو موتور الکتریکی تشکیل شده است. مجموع خروجی این سیستم ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور است و به لطف یک پکیج باطری ۱۷ کیلووات ساعتی می‌تواند تا ۴۰ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند. برد کلی این نسخه هم ۷۱۰ کیلومتر اعلام شده است.

اما علیرغم ارائهٔ این نسخهٔ هیبریدی، جیپ به فکر کسانی که همچنان خواهان پیشرانه‌های سنتی V6 و V8 هستند هم بوده و همان موتور آشنای ۳.۶ لیتری V6 تنفس طبیعی را برای گرند چروکی جدید ارائه کرده است. این موتور ۲۹۳ اسب بخار قدرت و ۳۵۲ نیوتن متر گشتاور دارد اما کسانی که قدرت بیشتری می‌خواهند می‌توانند سراغ موتور ۵.۷ لیتری V8 بروند. این موتور با تولید ۳۵۷ اسب بخار قدرت و ۵۲۹ نیوتن متر گشتاور، ظرفیت یدک کشی ۳۲۶۰ کیلوگرمی را فراهم می‌کند که از ظرفیت ۲۸۱۰ کیلوگرمی نسخهٔ V6 بیشتر است.

نسل جدید گرند چروکی در چهار تیپ مختلف بنام‌های لاردو، لیمیتد، تریل‌هاوک، اوورلند و سامیت ارائه می‌شود اما احتمالاً اکثر طرفداران از وجود تیپ آفرودی تریل‌هاوک خوشحال خواهند شد. این نسخه به تعلیق بادی با ۲۸۷ میلی‌متر ارتفاع از زمین، لاستیک‌های آفرودی، قفل دیفرانسیل عقب و دیگر قطعات آفرودی مجهز است که به عبور از مسیرهای سخت و خشن کمک می‌کنند.

نظرات